find my blog

Selasa, 15 Mac 2011

Hujan asid

salam di petang yang mendung dan hujan tapi menenangkan , artikal ini sahaja aku buat kerana banyak sudah orang yang bimbang tentang Hujan Asid sampai kami tak dapat main bola  , kemungkinan mereka mendapat berita ini bukan di berita seperti  Tv3 , astro 501 , Tv 2 atau di Tv1 kerana semenjak letupan loji nuclear di jepun tak ada berita yang megatakan akan berlakunya hujan asid di malaysia . kemungkinan mereka telah terbaca surat berantai yang berbunyi

"A nuclear power plant in Fukumi, Japan exploded at 4.30am today. If it rains tomorrow or later, don't go outside. If you are outside, be sure that you have rain protectors. It's acid rain. Don't let it touch you. You may burn your skin, lose your hair or have cancer. Please share, stay safe and remind everyone you know. Take care."

kemungkinan berlakunya hujan asid di malaysia amat tipis . kalau korang masih tak percaya . ini beberapa link aku bagi sikit untuk menghilangkan syak wasangka korang .

  1. Science officials: No threat of nuclear clouds, acid rain in PH
  2. loji nuklear jepun meletup dan bahaya hujan di Malaysia..???
  3. Malaysia bebas pencemaran radiokatif dari Jepun 
Mari kita jadikan ini sebagai satu pengajaran , bahawa internet tak boleh di percayakan jika tidak mempuyai bukti yang kukuh, kalau korang ada terbaca lagi benda macam ini korang pergi buka tv cepat cepatdan tengok berita . 

1 ulasan: