find my blog

Selasa, 29 Mac 2011

April fool meraihkan kajatuhan islam

  assalamualaikum kepada saudara seagama sekalian aku bukan lah alim , aku bukan sesiapa aku cuma hamba allah yg ingin berkongsi ilmu , kepada saudara sekalian , kerana ustatku pernah  berkata yang kita harus berkongsi ilmu dengan rakan-rakan  dan saudara kita kerana itu adalah 1 kewajipan kita . aku di sini bukan ingin menceritakan soal itu kepada kalian aku ingin berkonsi cerita di sebalik 'APRIL FOOL' . cerita ini telah di ceritakan kepada aku semasa aku berada di tingkatan 2 lagi  samasa aku berada di asrama . jadi ceritanya macam ni. 

  setelah berabad-abad islam meguasai sepanyol , akhirnya kalah juga di tangan Tentera Kristian . Tentera Kristian yang mengguling kerajaan islam di sepanyol ingin menghapus kan bukan sahaja pengaruh malahan mereka juga ingin menghapuskan penganut islam di bumi sepanyol . 

Tetapi mereka ( orang islam di sepanyol ) tidak dapat di bunuh selagi mereka berada di rumah masing-masing dan tidak keluar dari rumah mereka .   oleh kerana itu orang kristian yang ingin islam di hapuskan berusah bersunggu-sunggu untuk mencari akal bagaimana hendak menghapuskan islam dari bumi sepanyol  . setelah mereka (orang kristian) mencari akal bagaimana hendak menghapuskan islam dari bumi sepanyol mereka mendapat 1 akal dari seorang "father" . Yang mencadangkan . mereka menipu orang islam sepanyol dengan memberitahu bahawa orang islam sepanyol boleh keluar dari negara tersebut dengan kapal degan membawa barang barang meraka keluar dari negara tersebut. 

  setelah semua persiapan selesai . orang kristian pun menjalan kan lah rancagan mereka . Tepat pada 1 APRIL . jadi orang islam yang percaya dengan janji kosong orang ikristian . telah mati dibunuh bersama-sama keluarga mereka . dari lelaki dewasa sampai lah ke bayi perempuan di bunuh tanpa belas kasihan . 

  dengan itu tepat pada 1 APRIL orang kristian telah merayakan hari tersebut dan menamakan hari tersebut sebagai APRIL FOOL . Dan begitu juga lah dengan  hari kekasih yang berkitan dengan hari kejatuhan islam di sepanyol . 

  saya ingin memintak maaf jikalau telah meyingung perasaan anda .mintak maaf juga lah jikalau ada salah silap . akhir kata dari saya renung enungkan dan selamat beramah 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan